Examine This Report on عکس بیماری پوست پروانه ای

Wiki Article

به گونه‌ای که با گذشت زمان بعضی اندام‌ها به خاطر عمیق‌تر شدن زخم‌ها از بین می‌روند و صدمه‌های غیر قابل برگشت برجای می‌گذرد و نیز در صورت عدم رسیدگی به زخم‌ها ، مرگی دردآور برای کودکان پروانه ای به رقم می‌خورد.

تا این بخش از مقاله، با مثال‌هایی واقعی از اثر پروانه‌ای در تاریخ آشنا شدیم. متوجه شدیم که جزئیات و تصمیم‌های شخصی و کوچک ما نیز می‌توانند تاثیرات بزرگ و شگفت‌انگیزی در جهان داشته باشند.

در این نوع بیماری ممکن است علائم خفیف یا شدیدی وجود داشته باشد که معمولا از ابتدای تولد یا آغاز دوران کودکی ظاهر می‌شود. عامل این نوع بیماری پروانه ای در نوزادان، معیوب بودن ژنی است که مسئول تولید نوعی کلاژن است و پوست قادر نخواهد بود به صورت مناسب به یکدیگر بپیوندد.

یک معلم اگر درسی را به‌ درستی آموزش ندهد، دانش‌آموز تا پایان‌عمر در آن موضوع خطا می‌کند و این خطا می‌تواند اشتباهات جبران‌ناپذیر دیگری را ایجاد کند.

برای بیماری پروانه ای چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اثر پروانه‌ای در این فیلم با محوریت سفر‌ به زمان، عواقب انتخاب‌های کوچکی را نشان می‌دهد که تاثیرات بزرگ و همه‌جانبه‌ای در آینده می‌گذارند. همچنین می‌توان این اثر را نقدی بر تئوری اثر پروانه‌ای دانست. در این فیلم اوان بارها تلاش می‌کند تا گذشته را اصلاح کند؛ اما گاهی تصمیم‌های غیرقابل‌ جبرانی می‌گیرد که اوضاع را بدتر از قبل می‌کند.

دل درد در هر زمان از شبانه روز میتواند رخ دهد . اما اکثر پس از غروب یا صبح اول وقت این اتفاق می افتد که والدین هیچ انرژی ندارند. دل درد های کودکانه معمولا پس از هفته دوم آغاز میشوند، در دوماهگی به اوج خود می رسند و پس از سه ماهگی رو به کاهش می گذارند و در چهار ماهگی محو میشوند.

اشکال شدید بیماری پروانه ای ممکن است موجب ترکیب انگشت ها یا پنجه های پا و خم شدن غیر عادی مفاصل شود. این می تواند بر عملکرد انگشتان، زانوها و آرنج هایش تاثیر بگذارد. 

اگر فردی را بر اثر این بیماری از دست داده باشید، به‌ آسانی می‌توانید به این موضوع پی ببرید که اگر چنین اشتباهی پیش نمی‌آمد یا از همان ابتدا سرکوب می‌شد، تا چه حد اوضاع خانواده‌ها، کشورها و جهان متفاوت بود.

وخیم‌ترین نوع بیماری، بیماری پروانه‌ای اتصالی می‌باشد که تاول‌ها از همان اول شکل می‌گیرند و به علت به وجود آمدن زخم و تاول در تارهای صوتی، صدای گریه کودک دچار گرفتگی و خشونت می‌گردد.

حدود یک‌سال پیش به‌ دلیل سهل‌انگاری و خاموش‌نکردن درست آتش و زغال، آتش‌سوزی بزرگی در جنگل‌های زاگرس رخ داد. از سوی دیگر گرمای هوا نیز باعث تشدید آتش شد. در اثر این حادثه، جنگل‌ها و منابع زیادی از طبیعت از بین رفت و حتی گونه‌های متعددی از حیوانات در آتش سوختند. یک اشتباه جزئی و بی‌دقتی در خاموش‌ کردن آتش، به‌ راحتی طبیعت ما را نابود کرد.

بیماری پروانه ای معمولاً به ارث می رسد. ژن بیماری می تواند از طریق یک والد منتقل شود، که این بیماری (ارث اتوزومال غالب) را دارد یا بیماری پروانه ای دارو ممکن است از هر دو والد (ارث اتوزومال مغلوب) برسد، یا به عنوان یک جهش جدید در فرد آسیب دیده وجود داشته باشد که می تواند ظاهر شود.

این مقاله را هم بخوانید:  چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم؟

پوست از لایه بیرونی (روپوست) و یک لایه زیرین (غشای میانی) تشکیل شده است.

Report this wiki page